tientjeopreis.reismee.nl

Verhuizing naar mijn eigen huisje????

Hoi Lieve allemaal!

Joepie de (heilige) koeien poepie! IK kan het haast niet geloven maar mijn internet werkt echt thuis! Dus eindelijk tijd om rustig en volkomen ontspannen iedereen weer eens een update te sturen vanuit India, (want het is inmiddels al weer meer dan een week geleden) dit keer dus een mailtje zonder lastigte worden gevallen door vervelende stekende muggen of andere beestjes die je teisteren in het internetcafé, plakkerige toetsenborden of zweterige hippies naast me,.. Nee, vanaf nu , wordt het dus gewoon lekker internetten vanaf thuis ( zolang de stroom niet uitvalt natuurlijk), Heerlijk met een vers kopje koffie, en op de achtergrond een pling , plang, plong, boedha muziekje,....... wat een luxe!....

Hoe dan ook , Waar waren we sinds mijn vorige mail gebleven,... Waarschijnlijk hebben jullie op mij facebook site al gelezen dat ik na de ontvangen van de Mega studiereis ( meer dan 200 medewerkers van verschillende reisbureau s ) inmiddels in Goa ben uitgegroeid tot, jawel !een bekende persoonlijkheid!.. Dus daar zal ik niet meer te veel over uitweiden ,.. al was het wel een zeer bijzondere ervaring om s ochtends terwijl je niets vermoedend van een Indiaanse ontbijtje zit te genieten, ( dosa met lassi) in een plaatselijk barretje, opeens jezelf meters groot op de voorpagina van de Indian Times te zien staan! Naast mij zat een dikke Indiër, slurpend van zijn koffie , de Indian Times te lezen,..en toen hij me bij het omslaan van de pagina, ook herkende bleef hij me echt een half uur sprakeloos aanstaren,.. Je begrijpt, ik ben natuurlijk meteen naar de krantenjongen aan de overkant gerend, om de hele oplage te kopen,.. haha,...!!!!

Anyways, na deze gebeurtenis, was het voor mij die dag tijd om te verhuizen van mijn hotel naar mijn accommodatie. Vol verwachting hobbelde ik dus ietsje later met Harish ( mijn nieuwe chauffeur) en al mijn koffers op weg naar mijn huisje voor deze winter,....spannend!!!,..

Maar excuse me ,.. HARISCH??????? Waar gaan we heen? Calangute?...Baga,...? Anjunja? We kwamen langs zandweggetjes, afvalhopen, lemen hutjes, rijstvelden,.... Tot de taxi opeens in de middle of know where op een soort van pad, stop hield bij een oud, wit vies koloniaal compleet vervallen Portugees huis, met daarvoor een enorme woeste tuin, met een zwembad, met GRASSS erin ????? Het geheel zag er al met al nogal spookachtig uit,..( alsof ik rechtstreeks in de Rocky horror picture show was gestapt,..) .

En zo ook dus mijn ( kelder) kamer,-studio- appartement,...Het was een gifgroen ruimte, van ongeveer 6 bij 6 meter, met aan het plafond , zeer onprofessioneel, 2 grote ventilators bevestigd die met een enorm lawaai en gepiep opgang werden gebracht door de eigenaar des huizes,( ik was even bang dat de hele kelder zal gaan opstijgen) ,... In de hoek stond een bridgeachtig bed, en in de andere hoek stond een klein koelkastje zonder stroom, op een paar bakstenen. Verder was er een stoel, en een klein tafeltje waarop een zemelig kleedje met bloemen borduursels lag,..

Tja, en dan was er nog een klein houten deurtje , die naar de badkamer leidde, een kanarie gele ruimte ( hoe verzinnen ze het) met overal vochtige schimmelplekken op de muur, en NEEE; een hurk wc, (dat worden dus toch de plas tuitjes Tamara) waar bij het optillen van het dekseltje een hele colonne kakkerlakken uit kwam rennen,....Er was echt geen houden aan!!!,.... iiiiih,.. Snel maar weer het dekseltje dicht doen! PFFF ,.. En nu??????? Ok, we zijn in India, en een echt luxe appartement had ik dan ook echt niet voor ogen gehad,. ..Maar dit was toch wel heeeeel back to basic?

Ik besloot dan ook maar eerst eens met Harish terug te gaan naar de plaatselijke hippie markt, om daar de nodige spulletjes in te slaan, schoonmaakmiddel, 6 bussen kakkerkak verdelger,.. 4 voor ander ongedierte, een paar leuke kleedjes voor op het bed met olifanten design ( we zijn tenslotte in India) ,...wat eten een flesje wijn, ( voor de pijn) en wat bier voor het plezier,....,pff,, en fluitend met al mijn goede aankopen zette Harish me weer af bij spooky stein,... Raar maar waar,..Ik had er zin in! En zat vol goede moed! Ik zal alle beestjes wel even uitroken met mijn bussen,.. hahaha!!!,..En daarna was de gifgroene kamer met al mijn leuke hippe spulletjes en prullaria van de markt vast in een mum van tijd omgetoverd tot een gezellig domein,... Terug in de accommodatie was er echter geen licht , en dus zat er niets anders op dan mij spulletjes uit te pakken met mijn survival zaklantarentje,...( wie zegt dat tientje niet is voorbereid op India,.. aha) Daarna besloot ik de douche aan te pakken en spoot ik alle kakkerlakken op zijn de rug,.. Schoof na een tijdje de nog wiebelende restjes insect bij elkaar op een hoop,.. Zette er een grote bruine emmer op,,.. en voelde me daarna zo vies en plakkerig dat ik besloot een douche te nemen, en de bridge (bed)in te duiken,... het was wel genoeg voor vandaag! Ik was trots op mijzelf en voldaan over mijn werk. Ik sprong onder de douche draaide aan de knoppen, en toen? Toen hield ik de knoppen in mijn hand, en spoot het bruine water alle kanten op uit de muur, (inclusief kakkerlakken),.. in plaats vanuit de douche kop! Er ontstond een enorme chaos en modderpoel en gillend sprong ik poedelnaakt na buiten sloot ik het deurtje van de douche,.. en rende mijn kamer uit naar het zwembad, om hulp!!!!,.. maar daar was natuurlijk niemand en wie moest ik bellen,..?? Dus maar weer na binnen, terug naar de plek des onheil, en half huilend, vloekend en in paniek is het me toen toch gelukt de knoppen weer op de douche te draaien,.. Het was genoeg voor die dag, de douche kon wel wachten , kleverig en plakkerig en half nat klom ik op de keiharde bridge,.. eerst maar eens een nachtje proberen te slapen,....

De volgende dag , met het zonnetje en werkende elektriciteit zag het er allemaal een stukje beter uit, wilde het niet dat ik bij het opstaan verwelkomd werd door 2 groene kikkers bij mijn bed! Ik heb nog even in twijfel gestaan om ze te kussen, wie weet wat er was gebeurd,.. misschien was 1 van hen wel veranderd in mijn prins op het witte paard,.. mmm,... Het zal je gebeuren! Nee, dit was toch echt wel de druppel die de emmer ceque badkamer liet overstromen, zeg maar,..Mijn besluit stond vast, hier zal ik niet blijven,.. en omdat ik van de agent weinig hulp kon verwachten, zal ik dus zelf wel opzoek gaan naar een appartement!,...

En dus begon mij zoektocht naar een appartement,... meer dan 10 heb ik er gezien,.. en ik zal niet in details treden, want anders wordt deze mail veel te lang, maar ik heb echt mijn ogen uitgekeken,...Het 11de appartement was wel aardig, het was in ieder geval groter , en schoner, had een werkende douche , en lag een stuk centraler , dus besloot ik het te doen! Ik kon er meteen in! Dus snelde ik met de tuk tuk terug naar de kelder, stouwde al mijn tassen en koffers vol en reed weer terug naar de plek waar ik meneer Random iest later weer zal ontmoeten,... het werd echter 13.00 uur, 1 4.00 uur, 15.00 uur,.. maar niets of niemand kwam ! En ook het nummer van meneer Random bleef onbeantwoord,.. Als in een film pakte de wolken zich ook nog eens samen en in een mum kwam het met bakken uit de lucht,.. noodweer , Nog een half uurtje zittend op een stoepje met al mijn doorweekte spullen, besloot ik uiteindelijk met tranen in mij ogen en dood vermoeid van alles toch maar weer terug te keren naar mijn gifgroene kamer met de kikkers! Joepie! Ik hield een taxi aan, en Sunny stapte uit, hij zag me, en vroeg wat er met me aan de hand was,.. ik vertelde het verhaal in het kort, en hij gaf me een nummer van zijn Aunty, die misschien nog wel een appartement voor me zal hebben,..

Tja en om een toch al lang verhaal iets korter te maken,.. De volgende dag belde ik weinig hoopvol Aunty en nu zit ik dus hier! Dankzij Sunny! En dit had ik in mijn stoutste dromen niet durven dromen,....Ik woon nu luxer dan luxe, midden in het centrum van Baga en bij het strand en Tito s,.. Ik heb 2 slaapkamers, 2 badkamers, een aparte grote keuken , een woonkamer en 2 balkons! Thankx to god of mijn beschermengeltje maar weer! Het enige probleem is dat ik in mijn portiek elke ochtend een stomme koe heb liggen ( wist je dat koeien kunnen traplopen,.. pff) Maarja, liever 1 heilige koe in de gang dan duizend kakkerklakken en springende kikkers in je bed,.. zal ik maar zeggen !! En ach Sven , misschien heb je gelijk, en hou ik elke dag een bakje onder de uiers en hup ik heb mooi elk dag verse melk voor de koffie! Joehoe!

Ok, dat was het wel even weer voor nu,.. ik moet maar weer eens wat gaan doen,... Ik heb van de studiegroep geld gekregen om te doneren aan een goed doel en aan mij de taak dit goede doel te vinden, en dus ga ik zo meteen naar het moeder Teresa huis in Panjim,..( Hier worden straat kindertjes, vondelingen en arme mensen opgevangen), om te kijken of ik hen het geld kan doneren en of wat ze nodig hebben,.. zodat ik dat voor hen kan kopen,...

Voor nu lieve groetjes maar weer vanuit villa India!!!! Xxxx Tine

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!