tientjeopreis.reismee.nl

Noodweer in GOA

Hoi lieve allemaal,

Hier dan eindelijk weer eens een berichtje uit India! Het wordt tijd,..

Ik kom zojuist terug van het strand, waar ik net lekker zat je genieten van een grote cocktail, eenheerlijk bord met reuze garnalen, (King Prawns)!, éneen fantastischezonsondergang in één van de gezellige strandtentjes van Calagute, toen het opeens uit het niets enorm begon te waaien, te regenen, te stormen,..én te bliksemen!!! ,.. Eng joh!!

Hoge golven, nou ja,... kabbelend zeewater,.. kwam opeens het rieten strandtentje inrollen, tot aan mijn enkels,.. en voordat ik besefte wat er gebeurde ontstond er een grote chaos en paniek onder de andere aanwezigen,..,...

Ik hoorde sommige backpackers schreeuwen over een nieuwe Suna,... maar dan Su - india..., En niet alleen onder alle mensen onstond een ware paniek, ook de op dat moment strandbezoekende koeien sloegen massaal ophol!

Zo ook ik,.....besloot ik verstandig, ietsje later ,....

Op een draf liep ik met mijn net nieuwe leren slippers door de stromende regen over het modderige pad naar huis, het was niet ver,..... dus met een beetje stevig doorstappen zal ik (dan wel compleet tot op het bot doorweekt), maar zekerin minder dan 10 minuutjesthuis zijn,....,..Als niet één van die stomme heilige koeien me neer had gemept met haar staart.

Ik liep op de weg en er kwam een kudde koeien frontaal op mij af. ...

Ok, ik zag het misschien te laat (ze zouden koeien wat dat betreft s avonds moeten verplichten zo n reflector jasje te dragen),.. ,maar ondanks dat iedereen stil bleef staan, dacht ik er nog wel aan de rechterkant langs te kunnen, ...De koe vond dat blijkbaar geen goed plan en mepte me dus met de staart volledig aan de kant, ik struikelde over iets,..,.. oef dat was hard!en daar lag ik dan langgestrekt op Baga road,..Een ongelovelijke pijn schoot door mijn lichaam.

Nu eindelijk veilig thuis, met hier en daar een schram en 2 pijnlijke knieën,...zit ik met een kopje groene thee, achter mijn computertje.Buiten spookt het nog steeds,.. Overal op mijn bureau staan kaarsjes, de stroom is uitgevallen,..

Als afleiding nu maar schrijven, want ik ben eerlijk gezegd nog best wel een beetje bang,..

Het is al weer een tijd geleden dat ik jullie heb geschreven. Ik denk dat het ongemerkt al weer meer dan 2 weken geleden is sinds ik mijn vorige mailtje schreef.

Ongelofelijk, nu ik dit schrijf besef ik me opeens dat ik hier dus al weer 1 maand ben. Raar, gezien alle leuke, bizarre, gekke, bijzondere en natuurlijk ook minder leuke dingen die ik hier ik deze korte tijd al heb meegemaakt. Het voelteigenlijk veel langer, al herinner ik me aan de andere kant, als de dag van gisteren, het gevoel toen ik hier aankwam, doodvermoeid, en het eerste wat ik toen dacht bij het zien van het Indiaanse straatbeeld was,.. oh mij god,..wat doe ik hier en waar ben ik aan begonnen!...

Nu een maand verder heb ik nog steeds dagen dat ik verdwaasd rondloop van weer een nieuwe cultuur schok, en nog steeds verbaas ik me bijna elke dag wel over bizarre dingen en situaties,maar aan de andere kant kan ik nu naar een maandook zeggen dat ik me een beetje thuis voel hier in het verre India,....

Na het avontuur met mijn 'groen kikker' kamer, heb ik nu eindelijk een leuk huisje, en steeds vaker ontdek ik leuke en mooie plekjes hier in India. Inmiddels is het seizoen hier nu begonnen, en naast het feit dat er nu steeds meer strandtentjes geopend worden op de beach, verschijnen er ook steeds meer backpackers en hippiesin het straatbeeld,.. Leuk!

Toch maak ik mij geen illusies en zal ik altijd een haat liefde verhouding behouden met India. Het put me uit en maakt me soms zo ongelofelijk moe,.. maar ook fascineert het leven me hier mateloos. Het zijn alle kleuren en geuren die ik hier elke dag zie, ruik, en ervaar.

De enorme tegenstellingen tussen arm en rijk, tussen hippie en super modern, tussen chaos en rust,.. Amazing! Het maakt me in ieder geval weer creatief en door al deze enrome telgenstellingen isgeen enkel dag hier voorspelbaar of saai. India blijft me verbazen. Niet alleen fotografeer ik me suf,ook heb ik weer zin om te schilderen, te tekenen, en er staat zelf een stuk steen in mijn kamer, klaar om klein gehakt te worden tot een mooi Boeddha beeldje Allah,, Tine,..

Tja, en toen knipperde mijn accu en werden de lichtjes minder ,dus voor dat alles uitvalt en uitdooft, zal ik jullie maar snel dit berichtje versturen en dan volgt morgen de rest wel,.

Denk aan jullie allemaal,.. kus xxxxxx !!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!