tientjeopreis.reismee.nl

Jassou!!!!

Hoi Lieve allemaal

Jassou, Ti kanete?! Kalá, kala,...Jaja, mijn Grieks gaat met sprongetjes vooruit!
Hier dan eindelijk eventjes een berichtje vanuit een zonnig Griekenland,..Sorry sorry, ik had iedereen natuurlijk al lang moeten teurg mailen,.. maarja, was druk, druk, druk met de opstart van het seizoen!
Ik zit nu op mijn kantoortje in Parga, met een lekker Grieks kopje koffie, frappé, ....en zal nu eigenlijk druk aan mijn aankomsten voor morgen moeten werken maar zoals gewoonlijk is het weer een lekkere Griekse chaos op kantoor, Gezellig,!!! maar het blijft moeilijk me te concentreren met een springende Elias, Christoph, en Helen om me heen, ... Ik dacht dat Italianen druk waren,.. pff,..Grieken!!!!


IK ben hier nu al weer 3 weekjes, dus ishet hoogtijd voor een update. Wat gaat de tijd snel en ik moet zeggen, het Griekse leventje begint me nu uit eindelijk wel te bevallen! Alhoewel ik de eerste 2 weekjes best wel moest wennen aan het Griekse leven en de Griekse taal, en soms met heimwee en weemoed terug keek naar mijn leventjes in bella Italia , Sardegna, en mijn vrienden aldaar,... nu valt dan toch eindelijk het Griekse kwartje, en begin ik me echt thuis te voelen in de Griekse cultuur en het leven hier,.. Mijn Grieks gaat inmiddels dan ook met sprongetjes vooruit en met een glasje ouzo, lukt het dansen van de sirtiaki, ook al aardig,... jJoehoe!Wie haddat ooit gedacht,.... Tine in Griekenland! En, eigenlijk vind ik het hier nu zelfs nog wel leuker als in Sardinië!...

IK woon net buiten Parga, 5 minuutjes van het Lichnos beach,.,...Eén van de mooiste baaien hier aan de kust! Dus dat is elke dag beginnen met een frisse duik in de zee, een strand wandeling en daarna op naar kantoor, de luchthaven of een hotel bezoek! no stress!

Mijn kantoortje ligt aan de boulevard en het strandje van Parga,...Het is er altijd een gezellige drukke ongeorganiseerde bende! Met name de lokale agnet elias is erg goed in het scheppen van chaos en gezelligheid,.. de hele dag rijd hij af en aan met zijn scootertje om ons te voorzien van , koffie, broodjes, ... etc,...HIj kan enorm druk zijn dus met niks doen! Knap hoor!

Parga zelf is een heel mooi en gezellig oud Grieks plaatsje,... Echt een plaatje om te zien,.. Het is als het ware als een soort amphitheater tegen de berg aangebouwd,..Het heeft een autovrije boulevard, met allemaal kleine restaurantjes, en barretjes,. ...In het stadcentrum kun je uren lang slenteren door de vele steegjes met leuke winkeltjes,...En in het haventje kun je niet alleen terecht voor heerlijke verse visjes maar kun je ook een taxibootje nemen naar de buureilandjes Paxos, Anti Paxos of Korfu!..top!

Tja en dan het achterland van Parga, ofwel de provicie Epirus! Nooit geweten dat het vaste land van Griekenland zo onbeschrijvelijk mooi is,....We hebben dan ook een prachtig aanbod aan excursies vanuit hier,.. zo kun je in het binnenland de Meteora bezoeken, dit zijn bijzondere kloosters gebouwd op enorm imponerende rotsen die miljoenen jaren oud zijn,.. Uniek in de wereld! Ook hebben we natuurlijk een excursie naar het Zagoria national park en de Vikos kloof ( de diepste kloof ter wereld!!!!) Daarnaast kun je vanuit hier naar Albanië, als of de tijd 100 jaar heeft stil gestaan,...je waant je in een ander wereld,... Wier actief wil zijn, kan gaan wandelen of raften in de Acheron rivier,.. ( zie fotootjes) tja en dan zijn er natuurlijk nog de druipsteen grotten,( Prevema) , de opgravingen bij Dodoni,.. de Dodenarakels,.. Kun je op cruise naar de eilanden, Itahki, Kefalonië, Megenassi, Lefkas,.. ect,... Kun je zeilen in sivota, kitesurfen in vassiliki,.. etc, etc,...Kortom,... eindeloos veel mogelijkheden,...dus ik zal me hier zeker niet snel gaan vervelen,..

Ook mijn werk is wel ok,.. wel veel meer gasten en aankomsten, dan in sardinië, maar omdat alle hotelletjes in Parga zelf liggen en Marrianne de stagiaire in Lefkas werkt, heb ik het tot nu toe eigenlijk aardig relaxed,...op een staking aswolk , etc na,..ejuhmmmm,...

Ok, lieve allemaal,.. dat was het even voor nu, ik ga eventjes een mese eten en daarna maar eens echt aan het werk!

Ps; IK zal jullie binnenkort natuurlijk ook ook allemaal persoonlijk eventjes een berichtje terug schrijven hoor!

Ti chara,...xxx Tine

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!