tientjeopreis.reismee.nl

Stormachtige kerst op La Palma,...

Hoi Allemaal,

Ik heb deze kerst toch wel héél even de Nederlandse kerst gemist hoor, compleet met al haar 'truttigheid en tradities,...mmmm
Mijn Kerst hier op al Palma, was nogal ongewoon en zeer stormachtig! 4 dagen Noodweer op La Palma,..!!!!
Het begon op kerstavond, ....Na een gezellige kerstborrel op kantoor met vino een mierzoute Turron,.. reed ik in mijn autootje slingerend de bergen in naar huis, tjinkel bell op de radio,.. je kent het wel!!!! Toen het opeens ongelooflijk ging waaien......Mamma Miaaaa! Een stortvloed van regen en een alles verwoestende wind teisterde vervolgens 4 dagen lang la Isla Bonita, De bananen vlogen je aan alle kanten om de oren, rotsblokken vielen uit de lucht, elektriciteitsdraden knapten, en zwaaiden gevaarlijk over de weg..En sommige wegen ontpopte zich tot kolkende modderrivieren.....!!! IHhhhh
Het gevolg 4 dagen bijna geen stroom op het eiland, in Het zuiden al mijn gasten per helikopter geëvacueerd naar Santa Cruz,.. en natuurlijk 4 dagen zo goed als de luchthaven gesloten, Géén,.. vlucht kon meer landen!!! ( dus chris? dat kaartje kopen naar la Palma,.no guarentee for landing,... ah!.) Hoe dan ook op kerst ochtend had ik 3 vluchten, en dus een grote paniek op de luchthaven onder al mijn gestrande gasten, en daarnaast uiteraard ook alle aankomende vluchten, (met in totaal ongeveer 450 pax voor mij aanboord), gestrand op de buureiland Tenerife ,Gran Canaria en La Gomera.. Waar ze uren en dagen hebben moeten wachten op de boot naar Santa Cruz of een vlucht terug naar huis!
Een ongelofelijke organisatie in de nachtelijke uurtjes voor ons, en dus helaas pinda kaas deze kerst geen lekker kerstdiner aan zee voor mij, met een tafel vol luidruchtige Spaanse vrienden, en borden vol heerlijke gegrilde visjes, oesters, en goed wijn,...(zoals gepland), maar daarvoor in de plaats een snelle 'kerst 'hap in mijn eentje!!!, bij de plaatselijke afhaalchinees, met als voorgerecht een vette loempia, en daarna een glibberige stukje veel te dure duck in een soort zoetzure plakkerige curry saus,... Jippie de pippie,.. wat is het leven van een hostess toch leuk, afwisselend en spannend!.. pff,..??????!!

Anways, gelukkig is de rust weer een beetje wedergekeerd op het eiland,... En, nog 2 daagjes en dan op naar het nieuwe jaar?!! Dat moet gevierd worden! Lekker dansen op het plein in Santa Cruz,...met sangria en champage,...tot de zon op komt, vervolgens een frisse duik in zee, en hoogstwaarschijnlijk daarna met knikkende knietjes op de luchthaven om de nieuwe gasten ontvangen,..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!