tientjeopreis.reismee.nl

Griekse Malaria muggen,..en staking!!!!

Hoi Lieve Allemaal,

Hier dan eindelijk weer een berichtje uit Souflaki land! Bedankt voor al jullie lieve mailtjes, ... Ik lees ze allemaal met veel plezier! En ja, ik weet het, ik had jullie allemaal al véél, véél eerder persoonlijk moeten en willen terug schrijven hoor,.. maar zoals gewoonlijk in de maanden juli en augustus, heb ik het razend druk! .....dus tja, nu dan toch maar eventjes een paar minuutjes uittrekken voor een algemeen mailtje!

Geen tijd,..........Ja, ja, ik hoor jullie al denken,' maar ik zie alleen maar leuke fotootjes op facebook van een 'luie' Tine , op een exotisch strand, snorkelend in één of andere baai, en/of op een zonnig terras met een cocktailtje, ...dus zo druk kan ze toch niet zijn ???????

Ok, tuurlijk, uiteraard probeer ik nog steeds waar mogelijk in de kleine spaarzame uurtjes die ik nu vrij ben, optimaal te genieten van het goede leven hier in Sunny Greece, MAAAAAR, om eerlijk te zijn kan ik me niet heugen, wanneer ik voor het laatst een volle nacht en aan één stuk geslapen heb, zonder dat ik midden in de nacht, of in de vroege ochtend wakker schiet van het gerinkel van néééé, toch niet weer de noodtelefoon! ,....

Het hoogseizoen in Parga is nu dan ook echt begonnen, en dus ben ik op dit moment bijna elke minuut van de dag, aan het rennen en hollen om honderd duizend uiteenlopende probleempjes op te lossen,.... Koffers zoek, overboekingen, ziekenhuisopnames , hartaanvallen, aanrijdingen met huurautootjes, en complete familiare ruzies en echtscheidingen, het is maar een opsomming van een paar normale voorvallen van deze afgelopen week , en in vergelijking met andere bestemmingen is dit seizoen in Parga, een opstapeling van werkelijk waar de meest bizarre problemen!

Zo ben ik afgelopen week bijvoorbeeld de hele week bezig geweest met 2 lesbische dames op huwelijksreis. Een van de koffers bleek niet te zijn aangekomen in Griekenland, door een niet functionerende band op Schiphol. Op zich geen probleem zal je zeggen want de verzekering dekt uiteraard de aanschaf van de eerste spulletjes, ter plaatse, maar nou wilde het feit dat in deze missende koffer de anti depressiva van één van de dames zat, die vervolgens volledig in paniek raakte, en 2 dagen gillend en schuimbekkend door het hotel heeft gerend, omdat er volgens haar malaria vliegen boven de ontbijt en de lunch tafel zouden vliegen,.... Ze hebben me werkelijk waar de hele week op de gekste tijden gebeld, en ik heb echt uren op het stelletje moeten inpraten dat er in Griekenland toch echt geen Malaria vliegen zijn, uiteindelijk ter onderbouwing compleet met een professionele arts en erbij, maar helaas malariakaas, het mocht allemaal niet baten, de hele huwelijksreis was volgens hen in het water gevallen (dat wordt wat in het echte leven?) , en met beide grienende dames was echt geen land meer te bezeilen, dus heb ik het net getrouwde stel ten einde raad gisteren maar met spoed via Athene terug laten vliegen,...Rust!!

Tja, en dan hebben we natuurlijk ook nog de stakingen in Griekenland! Viva Geece! Hebben we net een aantal stakingen in het luchtruim gehad, met enorme vertragingen als resultaat, is er nu opeens weer een onaangekondigde benzine staking in dit Gyros land! Grieken!!!!!!

Al zal je bijna denken dat Parga zelf maar weinig last ondervindt van deze benzine staking want, nu het hoogseizoen is in Parga is er werkelijk echt geen enkel plekje meer te vinden waar niet een auto, scooter of ander voertuig geparkeerd staat. (zouden ze op olijfolie rijden??)

De laatste paar weken begint mijn dag dus ook met eerst honderd duizend rondjes door het centrum rijden in een poging mijn autootje zo dicht mogelijk te kunnen parkeren bij de boulevard en mijn kantoor,... een eigenlijk vrijwel kansloze onderneming, .dus eindig ik 9 op de 10 keer toch weer gewoon bij mijn huis , om vandaar uit vervolgens 4 kilometer, op hoge hakken, langs een onmogelijk pad de berg op te moeten klimmen, in tui tut setje, en met een 'rijdend' koffertje, in 45 graden... ... pfffff,... ( wie zegt dat files in Nederland erg zijn???) Ok, Natuurlijk heb ik wel geprobeerd om vrede te sluiten met een aantal politie agenten, parkeerwachters, etc,... maar ging met dat in de laatste 5 seizoenen Sardinië', super goed af, nu is het toch wel een beetje moeilijk, aangezien mijn Grieks ondanks herhaaldelijke pogingen, en mijn LOI cursus wat en vooral hoe! Grieks, nog steeds niet verder reikt dan, kalo kala, poli kala, ti kanis,... en etsi ketsi wat zoiets betekent ,als, jááá, met mij gaat alles bijzonder goed , en met u???????? (maarja de disk draait natuurlijk ook in mij auto player)

Hoe dan ook om terug te komen op de benzine stakingen. In de eerste instantie zagen Tamara (collega Oad) en ik deze staking eigenlijk nog niet eens zo somber in,.. sterker nog het leek ons wel een heuse welkome positieve ontwikkeling in de toch al zulke drukke dagen van ons,..., een ware en welkome verademing dachten wij grijzend, want tja, geen benzine, hahahaha,... géén werk voor ons, want immers met een lege tank in mijn autootje wordt het toch echt moeilijk de hotels te bezoeken, .... Kortom in onze stoutste dromen zagen we ons al voldaan, dagen lang in een hangmat op het strand liggen bijkomen, met aan onze voeten een kabbelende zee, en een heerlijk cocktailtje, mmm,....Leve de staking !!!!!!!!

Maar helaas , deze droom was snel vervlogen, want nééééé, zo werkt dat dus natuurlijk niet,..
Naast dat mijn autootje natuurlijk elke moment kan gaan stil staan, rijden de autootjes van mijn gasten ook niet meer, en dus zijn nu inmiddels al mijn 42 gasten die een rondreis maken met een huurauto door de Epirus, overal en nergens met een lege tank in de midlle of no where gestrand,.......Wat en drama!!!!!!!

Ook wordt nu door deze staking de bevoorrading in de supermarkten aanzienlijk minder, moeten de vliegtuigen nu opeens allemaal een tussen landing maken op Corfu om daar te kunnen tanken, met het gevolg enorme vertragingen, hadden we op dit moment nog net genoeg benzine in de transfer bus om onze vertrekkende gasten naar de luchthaven te rijden ,en de nieuwe gasten op te halen, en als de staking nog lang stand houd zullen we zeker problemen gaan ondervinden in de hotels waar de buffetten karig worden omdat eer geen goederen meer worden aangevoerd... etc etc etc.....

Maar goed laten we niet alleen maar klagen, gelukkig zijn er natuurlijk ook heel veel positieve dingen in Parga, zo eet ik hier bijvoorbeeld overal en elk dag gratis in de restaurantjes, joehoe! Dat was in het dure Sardinië wel anders,... Super! Al hoewel, ik me door al dat onverzadigde Griekse eten , inmiddels wel een lopende gyros rol begin te voelen, de knopen van mijn tui setje, spontaan van mijn jasje af springen, en Tamara en ik nu ECHT niet meer weten wat we nu weer moeten bestellen van de menukaart, mousaki, sirtaki, souflaki,... een Griekse salade,.. wat een luxe probleem! Pfff,...

Gisteren, dan ook maar eens voor het eerst dit seizoen thuis gekookt, geen succes, zonder een goede allerhande van de Appie en met enkel twee campingbranders en 1 pan,... is dat toch maar niets, Het werd, ei met spaghetti en zout, hoe verzin ik het,......mmmm,...

Tja, en dan natuurlijk nog als allerlaatste iedereen beantwoorden die zo benieuwd was naar mijn kyte avontuur,... Ok, dan, Dit was echt superrrrrrerr!!!!


Ok, lieve allemaal, dat was het wel eventjes voor nu,...ga snel weer verder met het werk, en dan misschien nog een hapje en drankje doen met Tamara op het strand,.. even de sunset bekijken,...( what else is new!)

Ps: ah, vrijdag ga ik tijdreizen,.....of wel, ik ga op tour naar Albanië! Ben benieuwd!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!